Odpowiedzi

2010-03-15T13:59:59+01:00
W 1826 Chopin odbywał swoją pierwszą zagraniczną podróż do Berlina
2 listopada 1830 Wyjazd z Warszawy
5 listopada 1830 Wyjazd z Kalisza, opuszczenie Polski
10 września 1831 Przyjazd do Paryża
koniec 1838 Wyjazd z Sand i jej dziećmi na Majorkę
kwiecień 1839 Powrót z Majorki
19 kwietnia 1848 Wyjazd z Jane Stirling do Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii
listopad 1848 Powrót do Paryża
17 października 1849 Około godziny 2 w nocy w Paryżu umiera Fryderyk Franciszek Chopin
146 4 146
według wikipedii Fryderyk Chopin wyjechał do Berlina w roku 1828. Myślę że to ciocia wikipedia ma rację :/
2010-03-15T14:01:48+01:00
Urodził się w Żelazowej Woli
jako dziecko mieszkał w Warszawie
1830r. - wyjazd z polski, przez resztę życia mieszkał we Francji dokładniej w Paryżu
Wyjeżdżał na koncerty do Anglii, jakiś czas przebywał na wyspie Majorce u wybrzeży Hiszpanii.
Nigdy więcej już nie wrócił do kraju zmarł w Paryżu.

Mam nadzieję że choć odrobinę pomogłam ;)
35 4 35
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T14:18:30+01:00
W 1826 Chopin odbywał swoją pierwszą zagraniczną podróż do Berlina
2 listopada 1830 Wyjazd z Warszawy
5 listopada 1830 Wyjazd z Kalisza, opuszczenie Polski
10 września 1831 Przyjazd do Paryża
koniec 1838 Wyjazd z Sand i jej dziećmi na Majorkę
kwiecień 1839 Powrót z Majorki
19 kwietnia 1848 Wyjazd z Jane Stirling do Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii
listopad 1848 Powrót do Paryża
17 października 1849 Około godziny 2 w nocy w Paryżu umiera Fryderyk Franciszek Chopin
13 4 13