Zadanie3 strona188 matematyka z plusem 1gim.
dane:
p. zofia x
p. ania x-3kg
(x-3kg)-15%(x-3kg)=x-15

zadanie5 strona188
w szkole podstawowej nr14 uczy się 930 uczniów.Liczba dziewcząt stanowi 86%liczby chłopców.Oblicz,ile chłopców i ile dziewcząt uczy się w tej szkole.
PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDZ, BĘDE BARDZO WDZIĘCZNY;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T20:21:30+01:00
X-waga pani Zofi ''przed''
x-3-waga pani Ani ''przed''
100%-15%=85%

85%(x-3)-waga pani Ani ''po''

x-15-waga pani Zofi ''po''

0,85(x-3)=x-15/*100
85(x-3)=100x-1500
85x-225=100x-1500/-100x
-15-225=-1500/+225
-15x=-1245/:(-15)
x=83

80-3=80


Odp.Przed kuracja odchudzajaca pani Zosia wazyla 83 kg a pani Ania 80 kg.

x-liczba chłopców
86%x-liczba dziewczynek

x+86%x=930
x+0,86x=930
1,86x=930/:1,86
x=500-ilość chłopców

86%x *500=
0.86*500=430-ilość dziewczynek
odp.w szkole uczy się 500 chłopców i 430 dziewczynek
7 4 7
2010-03-14T20:23:57+01:00
0,86y dziewczyny
y chłopaki

y+0,86y = 930


1,86y = 930
y = 500 = chłopaki

dziewczyny to 1,86*500 = 430

2 2 2