Odpowiedzi

2010-03-14T20:38:37+01:00
2. po pierwszej wojnie swiatowej powstały takie panstwa jak Jugosławia, Polska Czecho-słowacja,ZSRR,i inne


1.-na froncie zgineło ok 10mln ludzi 20 mln odniosło rany
-poprawa połozenia kobiet
-po1918 r wiele panstw otrzymało prawa wyborcze
-jednak tysiace kobiet zostałowdowamia kolejne tysiace straciłoszanse na załozenie rodziny
44 4 44
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T20:50:03+01:00
1. a) zginęło ok 9mln żołnierzy frontowych (i ok 20mln cywilów głównie przez grypę hiszpankę, którą również mogli rozprzestrzeniać żołnierze)
b) zmiana mapy politycznej Europy
c)Niemcy i Austria mają mniejsze terytoria, Włochy nie dostały wschodniego wybrzeża Adriatyku
d) "marsz na Rzym" czyli faszystowski zamach stanu w 1922 w wyniku którego Benito Mussolini objął władzę we Włoszech
e) większość państw odeszło od demokracji (tylko Francja i UK zostały przy tym)
2. powstała Polska, Łotwa, Litwa, Estonia, Czechosłowacja i Jugosławia czyli Królestwo SHS (Serbów, Chorwatów, Słoweńców)
62 4 62