Odpowiedzi

2010-03-14T20:57:23+01:00
Zad95. wzor sum. CH3*COOH *male nizej. nazwa zwycz. kwas octowy

zad.96. poprawnie: kwas etanowy jest bezbarwna ciecza o zapachu charakterystycznym. bardzo dobrze. . . .. jest slabo higroskopijny. ..... w wodnym. . . .. barwi sie na czerwony , co swiadczy o odczynie kwasowym. . .. . ..rownanie reakcji spalania calkowitego . . . .. . .ostatnie zdanie cale skreslic!:)
wiecej nie zrobilam:(
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T20:58:13+01:00
Zad.95/54
Wzór sumaryczny:
CH3COOH

Wzór strukturalny:
H O
| ||
H - C - C
| |
H OH

Nazwa zwyczajowa:
Kwas Octowy

Zad.96/54

Podkreśl:
Jego nazwa zwyczajowa to kwas octowy.
Ocet to 6% lub 10% roztwór tego kwasu.
Kwas ten o temp. 0 C nazwany jest kwasem octowym lodowatym.



Co do zadania 95 to ta trójka we wzorze (CH3COOH) ma być na dole tzw. Indeks dolny.
2 4 2