Odpowiedzi

2010-03-14T20:37:19+01:00
Pr= 96
q=12
Pr=½ p*q
96 = 1/2* 12*p
96=6p |:6
p=16

16²+12²=c²
256 + 144 = c²
c²=400
c= 20
Bok ma 20 jednostek.
1 2 1
2010-03-14T20:39:25+01:00
X - długość drugiej przekątnej.
a - długość boku rombu
Pole rombu z przekątnymi:
P=0,5*e*f gdzie e i f to długości przekątnych.

96=0,5*12*x
6*x=96
x=16
Połowy przekątnych wraz z bokiem tworzą trójkąt prostokątny, gdzie przekątne są przyprostokątnymi.
a^2=6^2+8^2
a^2=36+64
a^2=10
a=10 (lub a=-10 ale to odpada z uwagi na to, że długość boku musi być nieujemna).
Odp: Bok rombu ma długość 10.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T20:41:40+01:00
Pole=96

przekątną oznaczę: e, czyli e=12
wzór na pole rombu= 1/2 e*f

96=1/2*12*f
96=6*f /:6
16=f
Połowy przekątnych z bokiem tworzą trójkąt (prostokątny), a przekątne w nim są przyprostokątnymi
a*2=6*2+8*2
a*2=36+64
a*2=10
a=10 mogło by być a=-10 ale dł boku nie może być ujemna
Odp: Dł. boku rombu wynosi 10.
Pozdrawiam;]