Dany jest trójkąt równoramienny ABC, AB=BC, o obwodzie 200 cm. W trójkącie poprowadzono środkowe AD i CE. Obwód trójkąta ACE jest o 20 cm większy od obwodu trójkąta ABD. Oblicz długość boków trójkąta ABC.

Proszę o jak najszybsze rozwiązanie i w miarę zrozumiałe wytłumaczenie.

2

Odpowiedzi

2010-03-14T20:37:39+01:00
Trójkąty ACE i ACD są przystające, czyli AC=CE.
AB=b, AC=b, AD=x. Mamy dwa równania: a+2b=200
a+1/2*b+x=b+1/2*b+x+20
Stąd a=b+20 i w efekcie b=60, a=80.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T20:56:02+01:00
Rozwiązanie z załącznikach,
myślę że się doczytasz ;)
3 4 3