Odpowiedzi

2010-03-14T20:41:44+01:00
Wzór na przekątną sześcianu: a√3
a= 2dm
przekątna= 2√3 dm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T20:42:22+01:00
Wzór na długość przekątnej sześcianu:
d=a√3
podaną masz długość krawędzi a=2dm
podstawiasz do wzoru: d=2√3dm
Odpowiedź: Długość przekątnej sześcianu wynosi 2√3dm
2010-03-14T20:48:53+01:00
Z tw. Pitagorasa
przekątna podstawy (d) :
2²+2²=d²
d=√8=2√2
przekątna sześcianu (d₂):
2²+(2√2)²=d₂²
d₂=2√3
1 5 1