Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T20:48:28+01:00
A) jeszcze nie dojechał

v=s/t
v=72km dzielone na 1 i jedna trzecia godziny = 54 km/h =15 m/s
czyli prędkość musiała być mniejsza niż 54 km/h na przykład 53 km/h= 17,5m/s

b) prędkość musiała być większa niż 54 km/h na przykład 55 km/h=15,5 m/s
1 5 1
2010-03-14T20:50:16+01:00
Dane:
s(droga) - 72 km = 72000m
t(czas) - 1godz. 20 min = 80 min =4800 sekund

prędkość V=s/t V=72000m/4800s=15m/s

odp.a
Jeżeli motocyklista nie do jechał do pkt. B to jego V<15m/s

odp.b
Jeżeli motocyklista minął pkt. B to jego V>15m/s