PILNE NA JUTRO DAM NAJ !!!

Korzystając z różnych źródeł informacji napisz rozbudowaną notkę na temet jednego z przedstawionych osiągnięć medycyny.Notatka powinna zawierać takie elementy jak ;informacje o wynalazcy w czasie w którym żył,problemie który rozwiązał oraz o sposobie wykorzystania danego odkrycia

1929-Aleksander Fleming odkrył penicylinę

2

Odpowiedzi

2010-03-14T20:53:55+01:00
Wynaleziono antybiotyki , dzięki którym sie zdrowieje .
14 1 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T20:57:27+01:00
W roku 1929 Alexander Fleming (lekarz i bakteriolog) odkrył wpływ pleśni pędzlaka na gronkowce. Odkrycie to było ogromnym krokiem do wynalezienia penicyliny. Swoje badania kontynuował w USA, gdzie otrzymał nagrodę Nobla wraz z innymi naukowcami w dziedzinie medycyny. W 1928 roku Alexander podczas porządkowania i usuwania kultur bakterii z naczyń zauważył rosnącą na tej kolonii niebieską pleśń, która zdawała się zabijać te szkodliwe bakterie. Po wielu eksperymentach Alexander Fleming odkrył penicylinę G, która działa wyjątkowo silnie bakteriobójczo, a łagodnie dla człowieka. Niestety badania zostały wstrzymane z powodu braku środków finansowych.Słynnym powiedzeniem Fleminga było: "To natura wyprodukowała penicylinę, ja ją tylko odkryłem.".
Odkrycie Fleminga było przełomowym wydarzeniem w leczeniu zakażeń ropnych wywołanych przez gronkowca złocistego.
Ciekawostką jest to, że wielu ludzi jest uczulonych na penicylinę.
13 4 13