2. W czasie półgodzinnego marszu Magda policzyła że wykonała 1200 kroków.Długość jej jednego kroku wynosiła 70 cm. Oblicz :
a) Ile kroków wykonała Magda w ciągu minuty ?
b) Z jaką prędkością spacerowała Magda,czyli ile metrów przeszła w ciągu 1 minuty ?

3.Ślimak winniczek porusza się z prędkością 48 metrów na godzinę, zaś gepard najszybsze zwierzę, w czasie polowania osiąga prędkość 120 jm?godz.
a) Ile matrów w ciągu 5 minut pokonuje ślimak?
b) W jakim czasie gepard może pokonać 1 kilometr?
c) Jaką odległość przejdzie ślimak w czasie, gdy gepard przebiegnie 100 metrów ?

2

Odpowiedzi

2010-03-14T21:01:38+01:00
2.a)Magda w ciągu minuty wykonała 40 kroków.
b)2800 metrów na minutkę :)
3.a)ślimak pokonuje w ciągu 5 minut 4 metry
b)Gepard wykonuje kilometr w ciągu pół minuty
c)ślimak przejdzie 0.04m w ciągu tego czasu.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T21:06:31+01:00
2
a) 1200:30=40-krokow na minute
b)40*70=2800cm=280m
3
a)48/60=0.8m tyle pokonuje ślimak w ciągu 1 min
0,8*5=4m
b)120km-1 godzina 120000/60=2000m tyle przebiega gepard w
W ciągu 1 min Gepard przebiega kilometr w czasie 0,5 minuty
c) gepard 1min=2000m 3s=100m
Ślimak przejdzie 3cm