Odpowiedzi

2010-03-14T21:07:35+01:00
T: Budowa i funkcje oka.

1. Wzrok jest najlepiej wykształconym zmysłem człowieka. Oczami odbieramy około 70% informacji o otaczającym świecie.
2. Budowa oka
3. Znaczenie poszczególnych błon i oka.

Rogówka: przednia część oka, która nie jest unaczyniona. Przechodzą przez nią promienie świetlne i załamują się

Twardówka: przednia częśc, chroni oczy przed urazami mechanicznymi, do niej przyczepione są mięśnie oczne, które ruszają gałką oczną

Spojówka: przednia część gałki ocznej i wewnętrznej strony oka

Tęczówka: jest błoną w kształcie krążka, w środku którego jest otwór - źrenica

Źrenica: umożliwia przechodzenie promieni świetlnych do wnętrza oka

Soczewka: jest to przezroczyste ciałko, które załamuje promienie słoneczne. Załamuje promienie słoneczne i reguluje światło

2010-03-14T21:08:57+01:00
T: Budowa i funkcje oka

1. Wzrok jest najlepiej wykształconym zmysłem człowieka. Oczami odbieramy ok. 70% informacji o otaczającym świecie.

2. Budowa oka.

3. Znaczenie poszczególnych błon i oka.
* Rogówka - przednia część oka, która nie jest unaczyniona. Przechodzą przez nie promienie świetlne, załamują się i

* Twardówka - przednia część, chroni oczy przed urazami. Do niej przyczepione są mięśnie oczne, które ruszają gałką oczną.

* Spojówka - przednia część gałki ocznej i wewnętrznej strony oka.

* Tęczówka jest błoną w kształcie krążka, w środku którego jest otwór - źrenica

* Źrenica - umożliwia przechodzenia promieni świetlnych do wnętrza oka.

* Soczewka - jest to przezroczyste ciałko, które załamuje promienie słoneczne i reguluje światło.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T21:21:04+01:00
Temat:Budowa i funkcje oka.

1. Wzrok jest najlepiej wykształconym zmysłem człowieka. Oczami odbieramy ok. 70% informacji o otaczającym nas świecie

2. Budowa oka

3. Znaczenie poszczególnych błon oka
*Rogówka-przednia część oka, która nie jest unaczyniona. Przechodzą przez nią promienie świetlne, załamują się i

*Twardówka-przednia część, chroni oczy przed urazami mechanicznymi. Do niej przyczepione są mięśnie oczne, które ruszają gałką oczną.

*Spojówka-przednia część gałki ocznej i wewnętrznej strony oka

*Teńczówka-jest błoną w kształcie krążka w środku, którego jest otwór-źrenica.

*Źrenica-umożliwia przechodzenie promieni świetlnych do wnętrza oka.

*Soczewka-jest to przeźroczyste ciałko, które załamuje promienie świetlne. Załamuje promienie świetlne i reg. światło