1. Opór całkowity pięciu identycznych oporników połączonych równolegle wynosi 10 omów. Ile wynosi opór jednego opornika?
2. Spiralę grzejnika elektrycznego o stałym oporze 33 oma podłączono do źródła napięcia 220 V . Ile wynosi natężenie prądu w spirali ?

2

Odpowiedzi

2010-03-14T21:04:41+01:00
Www.fizyka.osw.pl/.../ZADANIA%20Z%20KSIĄŻKI%20Konkursy%20z%20fizyki.doc -
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T21:08:18+01:00
1.
n=5
Rz=10Ω
R=?
opór całkowity n jednakowych oporników jest równy
Rc=R/n stąd R=n*Rc
R=5*10Ω=50
2.
R=33Ω
U=220V
I=?
I=U/R=220V/33Ω=6,7A
3 5 3