1. W pokoju Ewy znajduje się akwarium o wys. 60 cm i wymiarach 80 * 30 cm .
Akwarium nalezy wypełnić do 5/6 wodą wysokości . Ile l wody należy przygotowac ?
Ile szkła zuzyto do wykonania tego akwarium ?

2.W restauracji pracuje 4 klnerów i 1 kucharz . Średnie miesięcznie wynagrodzenie pracowników wynosi 960 zł. Każdy z kelnerów otrzymuje po 800 zł miesięćznie. Obl. ile zarabia miesięcznie kucharz . Zapisz obliczenia .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T21:21:40+01:00
Zad1
V=30cm*80cm*(5\6*60cm)
V=2400*50
V=120000cm3
1 litr=1000cm3

120000cm3=120l

szkło potrzebne do wykonania akwarium
P=30*80 + 2(30*60) + 2(80*60)
P=2400+3600+ 9600
P=15600cm2

zad2
x- zarobki kucharza

((4*800)+x)\5=960
(3200+x)\5=960
3200+x=4800
x=1600
odp; kucharz zarabia 1600zł
2010-03-14T21:26:26+01:00
Akwarium:
30*(5/6) = 25cm = 2,5dm
V = 6*8*2,5dm = 120dm³ = 120 litrów wody

P = (6*8*2) + (6*3*2) + (8*3) = 96 + 36 + 24 = 156dm²

//Oho, ma się zapłon ;)