Odpowiedzi

2010-03-14T21:14:51+01:00
Wykaż, że trójkąt egipski jest trójkątem prostokątnym.

trójkąt egipski to trójkąt o bokach 3;4;5

udowadniam z tw. odwrotnego do tw. Pitagorasa

3²+4²=5²
9+16=25
25=25
L=P
jest prostokatny
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T21:15:46+01:00
Trójkąt egipski jest trójkątem prostokątnym o stosunkach długości boków 3:4:5

więc sprawdzamy długości boków
a = 3 cm
b = 4 cm
c = 5 cm
czy będzie trójkątem prostokątnym

z twierdzenia pitagorasa:
a² + b² = c²
3² + 4² = 5²
9 + 16 = 25
25 = 25
L = P

Zgodnie z powyższym trójkąt egipski jest trójkątem prostokątnym.
2 3 2
2010-03-14T21:16:23+01:00
W trójkącie prostakątnym kwadrat przeciwprostokatnej jest równy sumie kwadratów przyprostokątnych. A boki trójkąta egipskiego to: 3, 4 i 5 (najdłuższy), więc:
3² + 4² = 5²
9 + 16 = 25
25 = 25 równanie prawdziwe


Mam nadzieję, że o to Ci chodziło.