Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T21:30:59+01:00
Cos60=x/4=1/2
x=2
Długość dłuższej podstawy to 2+10+2=14
tg60=h/2=pierwiastek z 3
h=2 pierwiastki z 3
Pole = 2 pierwiastki z 3 *(10+14)/2
Pole = 24 pierwiastki z 3

Jeśli nie miałeś jeszcze funkcji trygonometrycznych skorzystaj z własności trójką ta o kątach 30, 60, 90
2010-03-14T21:36:52+01:00
Dane:
a - krótsza podstawa trapezu,
b - ramiona i kąt przy podstawie 60stopni.
C - dłuższa podstawa trapezu
h - wysokość trapezu
d - część dłuższej podstawy do wysokości poprowadzonej z wiezchołka krótszej podstawy
a=10
b=4
kąŧ 60
Rozwiązanie:

P=1/2*(a+c)*h
sin60= h/b
h=sin60*b
h=pierwiastek(3)/2*4
h=pierwiastek(3)*2
c=a+2*d
z Trókąta prostokątnego - stosujemy twierdzenie Pitagorasa
b^2=d^2+h^2
4^2=d^2+(pierwiastek(3)*2)^2
d^2=16-12=4
d=2
Liczę dłuższą podstawę:
c=a+2*d
c=10+2*2=14
Pole:
P=1/2*(a+c)*h
P=1/2*(10+14)*pierwiastek(3)*2
P=24*pierwiastek(3)*