1. W 15 g wody rozpuszczono 5 g cukru. Jakie jest stężenie procentowe otrzymanego roztworu?

2. Stożek o promieniu podstawy 5 cm i wysokości 10 cm przecięto płaszczyzną równoległą do podstawy, dzieląc wysokość stożka w stosunku 2:3 (licząc od wierzchołka) . Oblicz objętości obu powstałych brył.

3. Bransoleta o objętości 1,05 cm3 waży 18 g. Gęstość złota wynosi 19,3 g/cm3 . Czy bransoletę wykonano z czystego złota? Oblicz.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T21:22:23+01:00
1.
(5g:15g)*100%=33,(3)%
odp.: Stężenie procentowe tego roztworu wynosi 33,(3)%

2 1 2
2010-03-14T21:23:31+01:00
Cp=ms/mr*100%
cp= 10/5 *100%
cp=3%
1 1 1