Na obozie wędrownym pierwszego dnia chłopcy przeszli 7 1/2 km, co stanowiło 3/10 ich całej trasy. Dziewczynki przeszły też 7 1/2 ale zostało im do przejścia 2/5 całej trasy. ile km liczyła trasa chłopców a ile trasa dziewczynek?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T15:33:00+01:00
Chłopcy
7,5km - 0,3 całości
x - 1
0,3x=7,5 /:0,3
x=25
Trasa chłopców liczyła 25 kilometrów.


Dziewczynki
7,5km - 0,4 całości
x - 1
0,4x = 7,5 /:0,4
x=18,75km
Trasa dziewczynek liczyła 18,75kilometra.
2009-10-25T15:37:06+01:00
Zrobię zadanie z proporcji
Chłopcy
7 1/2 - 3
x - 10
3x=7 1/2 x 10
3x = 75/3
x=25
Cała trasa chłopców wynosiła 25 km.
Dziewczyny
7 1/2 - 2
x - 5
2x=7 1/2x5
2x=37 1/2 /2
x=18,75
Trasa dziewczyn wynosi 18,75 km.