Odpowiedzi

2010-03-14T21:26:47+01:00
1000:7=142r.6
6 dni po wtorku -> poniedziałek.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T21:27:11+01:00
1000 : 7 = 142 , r 6
7*142 + 6 = 994 + 6 = 1000
Za 1000 dni wypadnie poniedziałek.
1 5 1
2010-03-14T22:21:08+01:00
Zauważmy, że po każdych siedmiu dniach będzie znowu wtorek. Musimy więc odpowiedzieć na pytanie jaką resztę z dzielenia przez 7 daje 1000.
1000 = 7*142 + 6
Reszta wynosi 6, więc wystarczy od wtorku odliczyć sześć dni do przodu. Będzie to poniedziałek.
1 5 1