Odpowiedzi

  • qkuu
  • Rozwiązujący
2010-03-14T21:59:20+01:00
Q = E (cieplo = energi), 2l wody = 2kg
Q=m*cw*∆T
∆T=(20-70)=-50
Q=2*4200*(-50)=-420000 J (znak - oznacza ze cieplo jest oddawane przez wode)
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T22:04:28+01:00
Witaj
dane V=2l, d=1kg/dm3, t1=70*C, t2=20*C, cw=4200J/kg*C,
szukane Qod
Qod = m*cw*(t1-t2) = d*V*cw(t1-t2) = 1kg/l *2l *4200J/kg*C *50*C = 420 000 J =
Qod = 420 kJ = 0,42 MJ.
Ciepło oddane przezę wyniesie 0,42 MJ.

.........................pozdrawiam
7 4 7