1.Uzupełnij tekst
Związki pierwiastków z tlenem nazywamy...........
W nazwie tlenków, po słowie tlenek podajemy...............
Niektóre pierwiastki mogą tworzyć więcej niż jeden tlenek, dlatego po podaniu nazwy tlenku w nawiasie zapisujemy wartość danego.........................
Pierwiastki grupy....... tworzą tylko jeden.......... tlenków,dlatego w ich nazwach nie.............

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T21:52:42+01:00
Związki pierwiastków z tlenem nazywamy....tlenkami.......
W nazwie tlenków, po słowie tlenek podajemy.......nazwę pierwiastka........
Niektóre pierwiastki mogą tworzyć więcej niż jeden tlenek, dlatego po podaniu nazwy tlenku w nawiasie zapisujemy wartość danego..........pierwiastka...............
Pierwiastki grupy....pierwszej... tworzą tylko jeden....tlenek...... tlenków,dlatego w ich nazwach nie.....podajemy wartosciowosci........
2 4 2
2010-03-14T21:53:40+01:00
1 tlenkami 2 nazwe pierwiastka 3. pierwiastka 4. pierwszej
2010-03-14T21:54:36+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Związki pierwiastków z tlenem nazywamy TLENKAMI
W nazwie tlenków, po słowie tlenek podajemy NAZWĘ PIERWIASTKA
Niektóre pierwiastki mogą tworzyć więcej niż jeden tlenek, dlatego po podaniu nazwy tlenku w nawiasie zapisujemy wartość danego PIERWIASTKA
Pierwiastki grupy I,II i III GŁÓWNEJ tworzą tylko jeden RODZAJ tlenków,dlatego w ich nazwach nie PODAJEMY WARTOŚCIOWOŚCI