Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T22:01:49+01:00
Połowa długości przekątnych to 5 i 12, a dalej liczymy z twierdzenia pitagorasa:
a² + b² = c²
5² + 12² = c²
25+144 = c²
169 = c² pierwiastkujemy
c = 13

Odp.: Długość boku rombu wynosi 13 cm.
5 5 5
2010-03-14T22:09:00+01:00
Przekątne w rombie przecinają się pod kątem prostym i dzielą się wzajemnie na połowę. Dlatego zastosujemy twierdzenie Pitagorasa biorąc połowę długości przekątnych jako przyprostokątne i wyliczymy długość boku rombu (przeciwprostokątna)

c²=a²+b²
c²=5²+12²
c²=25+144
c²=169
c=√169
c=13 cm
Odp. Długość boku rombu wynosi 13 centymetrów
4 3 4
2010-03-14T22:10:08+01:00
Z pitagorasa : kwadrat długości boku = suma kwadratów półów przekątnych:

a² = (½e)² + (½f)²
a² = ¼ • 10² + ¼ • 24²
a² = ¼ • 100 + ¼ • 576
a² = 25 + 144
a² = 169 | √
a = 13

bok ma więc 13 cm
2 3 2