Odpowiedzi

2010-03-14T22:09:01+01:00
Wszystkie 54
x jedna skrzynka
y druga skrzynka
x=y+9
x+(y+9)=54
y+9+y+9=54
2y+18=54
2y=54-18
2y=36/2
y=18
odp 18
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T22:12:20+01:00
X - pomarańcze w I
y - pomarancze w II
54 - pomarańcze w obu

po przełożeniach
x - 9 - w I
y + 9 - w II

x + y = 54
x-9=y+9

x+y=54
x-y= 9+9

x+y =54
x-y = 18
------------------
x+y+x-y = 54+ 18
2x= 72 /2
x=36

x=36
x+y= 54

x= 36
y = 54 - 36

x=36
y=18

Odp. Początkowo w skrzynkach było 36 i 18 pomarańczy
2 5 2