Gospodyni sprzedała pierwszej osobie 1/2 całej ilości jajek i jeszcze dwa jajka. drugiej osobie sprzedała połowę reszty jajek i jeszcze jedno jajko. po drugiej sprzedaży zostało gospodyni jeszcze 6 jajek. ile wszystkich jajek przyniosła gospodyni na targowisko? ile jajek kupiła pierwsza osoba a ile druga?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • ak69
  • Początkujący
2010-03-14T22:34:34+01:00
X- wszystkie jajka
1/2x+2 - 1 osoba
1/2(1/2x+2)+1 - 2 osoba
6 -pozostało

(1/2+2)+1/2(1/2x+2)+1+6=x
1/2x+2+1/4x+1+7=x
3=x-1/2x-1/4x /*4
12=4x-2x-x
12=x
2010-03-14T23:11:44+01:00
Po co usuwacie moja odpowiedz ? Zadanie jest do pewnego momentu rozwiazane dobrze ale x=40 a nie 12 Wiec nie wiem o co wam chodzi ?