Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T15:47:14+01:00
Kanał kręgowy - to miejsce, w którym znajduje się rdzeń kręgowy. Tworzą go otwory kręgowe

kręg obrotowy - drugi kręg szyjny, posiada tzw. ząb odchodzący od trzonu ku górze, w którym obraca się pierwszy kręg szyjny - dźwigacz.

dysk(inaczej atlas, dźwigacz) - struktura kręgosłupa występująca między trzonami kręgów i zbudowana z jądra miażdżystego (gęste galaretowate wypełnienie) otoczonego pierścieniem włóknistym.

3 3 3
2009-10-25T15:48:00+01:00
Dysk- okrągły, płaski przedmiot, jest używany w sporcie od starozytnosci
atlas-zbior map z roznymi danymi
kanal kregowy- miejsce w ktorym znajduje sie rdzen kregowy , tworza go otwory kregowe.
kreg obrotowy-zab odchodzacy od trzonu ku gorze.
nie wiem czy to jest dobrze w 100 procentach.
1 1 1