Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T22:45:26+01:00
Objętośc bryły to inaczej miara przestrzeni którą zajmuje bryła w przestrzeni trójwymiarowej.
objętośc wyrażamy w cm^3
objętość sześcianu V=a^3
objętość graniastosłupu: V=Pp*H
2 5 2
2010-03-14T22:52:01+01:00
1.Co nazywamy objętością bryły
Objętość jest miarą przestrzeni.
2.W jakich jednostkach wyrażamy objętość?
Za jednostkę objętości przyjmuje się sześcian o długości krawędzi odpowiadających jednostce długości w danym systemie miar. W układzie SI jednostką objętości jest sześcian o boku 1 metra, czyli metr sześcienny.
3.Aby obliczyć objętość sześcianu- potrzebna jest nam długość jego boku (a).wzor-V=a do 3 potegi

4.Jak obliczamy objętość graniastosłupu?
objętośc graniastosłupa jest iloczynem pola jego podstawy i wysokości.wzór V=Pp x Hg
Hg-wysokośc
Pp-pole podstawy
2 5 2
2010-03-14T22:54:33+01:00
Co nazywamy objętością bryły?
to pojemność, czyli możesz sprawdzic ile mieści się w bryłce wody, powietrza, płynu, gazu
W jakich jednostkach wyrażamy objętość?
w litrach, cm³, dm³, m³ itp
Jak obliczamy objętość sześcianu?
V=a³=a*a*a
Jak obliczamy objętość graniastosłupu?
V=Pp*H
gdzie Pp- pole podstawy
H- wysokość bryłki
2 5 2