Odpowiedzi

2010-03-14T22:58:50+01:00
Magda jest trzy razy młodsza od swego taty, a cztery lata temu była od niego cztery razy młodsza. Ile lat ma Magda a ile jej tata?

teraz:
12 lat x 3 = 36 lat wiek taty

a 4 lata temu:
miała 8 lat x 4 = 32 lata miał jej tata
1 5 1
  • ak69
  • Początkujący
2010-03-14T22:59:55+01:00
X- wiek Magdy
y- wiek taty

x*3=y
x-4=y/4

x-4=(x*3)/4
4x-16=3x
4x-3x=16
x=16 16*3 =48

odp. magda ma 16 lat, a jej tata 48
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T23:02:05+01:00
Magda - x
tata - y
magda 4 lata temu - (x-4)
tata 4 lata temu - (y-4)

y = 3x
y - 4 = 4 (x - 4)

y = 3x
y - 4 = 4x - 16

y = 3x
3x - 4 = 4x - 16

y = 3x
16 - 4 = 4x - 3x

y = 3x
x = 12

y= 36
x = 12
1 5 1