Odpowiedzi

2010-03-14T23:22:39+01:00
Zad 1
A1=12
AN=97
R=18
Suma wszystkich wyrażeń ciągu wynosi 980.


Zad 2(ukośnik to kreska ułamkowa)
1/2-3/4+9/8-27/16+81/32=16/32-24/32+36/32-54/32+81/32=55/32=1 24/32=1¾

Pozdrawiam :)
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T23:26:07+01:00
1.
Należy znaleźć sumę liczb o ogólnej postaci 5n+2, przy czym
10 ≤ 5n + 2 ≤ 99
8 ≤ 5n ≤97
8/5 ≤ n ≤ 97/5
ponieważ n∈N
2 ≤ n ≤ 19
Ciąg liczb jest ciągiem arytmetycznym a1=5*2+2=12 oraz r=5; liczba elementów:
19 - 2 + 1 = 18
S = (12 + 5*19+2)18 / 2 = 981

2.
Jest to suma ciągu geometrycznego a1=1/2 oraz q=-3/2, n = 5
S = a1(1 - q^n)/(1 - q) = 1/2 * [1 - (-3/2)⁵]/[1 - (-3/2)] =
1/2(1+243/32)/(1+3/2) = 1/2 * 275/32 * 2/5 = (275 * 2)/(2* 32 * 5) = 55/32


2 3 2