Zadanie z Sesji z plusem dla szóstoklasistów...Sesja 2, Wersja B

Która z poniższych liczb jest ODWROTNOŚCIĄ liczby 1,6?
a) 5/8 <to jest pięć ósmych>
b) -5/8
c) -1,6 < ale to niby jest źle bo ja to zaznaczyłam na teście to było źle...>
d) 1 i 5/8

2

Odpowiedzi

2010-03-15T07:50:19+01:00
Liczba odwrotna do liczby 1,6 to liczba 5/8 , ponieważ 1 i 6/10= 16/10 a po odwróceniu daje 10/16 czyli po skróceniu 5/8.

Ty na teście zaznaczyłaś liczbę przeciwną do podanej.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T07:51:36+01:00
1,6=1 6/10=16/10

a teraz odwrotność

16/10=10/16=5/8

czyli odpowiedź "a"