Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T10:58:14+01:00
Liczba: xy
x + y = 11
y = 11 - x
Liczba: xy7
100x + 10y + 7 = 10x + y + 511
90x + 9y = 504
90x + 9(11 - x) = 504
90x + 99 - 9x = 504
81x = 405
x = 5
y = 6

liczba to 56
1 5 1
2010-03-15T11:55:39+01:00
Suma cyfr liczby dwucyfrowej jest rowna 11. jesli na koncu tej liczby dopiszemy 7 , to otrzymamy liczbe wieksza od danej o 511. wyznacz te liczbe dwucyfrowa.

5+6=11
567-511=56
56 -to jest ta liczba ,którą szukamy.