Odpowiedzi

2010-03-15T11:12:37+01:00
Pokrzywa pokryta jest parzącymi włoskami, wypełnionymi płynem zawierającym kwas mrówkowy, histaminę, acetylocholinę, żywice oraz substancję białkową, której dokładny skład nie został jeszcze poznany. Włoski przy dotknięciu łamią się i kalecząc skórę, wlewają w ranę swoją zawartość. Efektem tego są bolesne pęcherzyki na skórze.
2010-03-15T11:12:58+01:00
Pokrzywa pokryta jest parzącymi włoskami, wypełnionymi płynem zawierającym kwas mrówkowy, histaminę, acetylocholinę, żywice oraz substancję białkową, której dokładny skład nie został jeszcze poznany. Włoski przy dotknięciu łamią się i kalecząc skórę, wlewają w ranę swoją zawartość. Efektem tego są bolesne pęcherzyki na skórze.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T11:14:17+01:00
Pokrzywa ma inny sposób obrony.Włosek pokrzywy jest sztywny i ma w środku kanalik wypełniony płynem, który zawiera histaminę jeden z czynników odpowiedzialnych za alergię oraz substancję podobną do jadu os. na czubku włoska znajduje się mała, łatwo odpadająca główka.Najlżejsze dotknięcie wystarczy, aby ostrze włoska wbiło się w ciało. równocześnie z podstawy włoska do rany zostaje wstrzyknięta ciecz.