1)Uzupełnij równania reakcji otrzymywania soli przez działanie odpowiednim kwasem na tlenek metalu.
a)ZnO + HBr ------------ ........... + ..........
b)......+ ..... ----------- FeS + ........
c)...... + ....... --------- KNO3 + ..........
d)......... + ........ ----------- Na2SO4 + .......
e)Cr2O3 + ...... H3PO4 ------- ......... + .........
f) .......... + .......... ----------- Mn3(PO4)2








2

Odpowiedzi

2010-03-15T11:23:07+01:00
A)ZnO + 2HBr ------------ ...ZnBr2 ........ + ....H2O.....
b)...FeO...+ ..H2S... ----------- FeS + ......H2O..
c)...K2O... + ...2HNO3.... ---------2 KNO3 + ........H2O..
d)....Na2O..... + H2So4........ ----------- Na2SO4 + .......H2O
e)Cr2O3 + ...... 2H3PO4 ------- ...2CrPO4...... + ......3H2O...
f) ..3MnO........ + ......2H3PO4.... ----------- Mn3(PO4)2+3H2O
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T11:30:55+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) ZnO + 2HBr---->ZnBr2 + H2O
b) FeO + H2S---->FeS + H2O
c) K2O + 2HNO3---->2KNO3 + H2O
d) Na2O + H2SO4---->Na2SO4 + H2O
e) Cr2O3 + 2H3PO4---->2CrPO4 + 3H2O
f) 3MnO + 2H3PO4---->Mn3(PO4)2 + 3H2O
1 5 1