Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T11:26:06+01:00
Wyznacz równanie prostej prostopadłej do prostej y=-2x+8 przechodzącej przez punkt A=(6,-10)
a1*a2=-1
a1=-2
-2*a2=-1
a2=1/2

y=1/2x+b
-10=1/2*6+b
-10=3+b
-10-3=b
-13=b

równanie:
y=1/2x-13
2010-03-15T11:26:58+01:00
Wyznacz równanie prostej prostopadłej do prostej y=-2x+8 przechodzącej przez punkt A=(6,-10)
prostopadła ma a=-(1/-2)=1/2

y=1/2x+b
-10=1/2*6+b
-10=3+b
b=-13

y=1/2x-13