Wymien czynniki ktore ksztaltuja klimat danego obszaru na swiecie (5)






krzyzowka
1.ogranizmy o plechowym ciele dobrze znoszace warunki klimatyczne antarktydy

2.nazywa sie je organizmami pionierskimi(5liter)

3.rosliny zatrzymujace wode dobrze znoszace trudne arktyczne warunki klimatyczne(7liter)

4.ptaki odwiedzajace latem antartyde ,u nas popularne glownie nad jeiorami(9 liter)

5 ssaki wodne wystepujace w wodach oblewajacych Antarktyde (8liter)

6. w wodach wokol antarktydy ryby czesto wystepuja w duzych gromadach sa to...(6liter)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T12:07:03+01:00
1.Położenie geograficzne
2. Ilość opadów
3. Ukształtowanie terenu
4. Roślinność
5. Dostęp do morza
1 5 1
2010-03-15T12:07:58+01:00
A)odległość od morza/ oceanów innych zbiorników
b)roślinność
c)ilość opadów
d)położenie geograficzne [ wysokość n . p .m ]
e)ukształtowanie terenu
2010-03-15T12:09:42+01:00
-położenie w średnich szerokościach geograficznych
-wpływ ciepłego prądu
-napływ powietrza kontynentalnego
-położenie w środkowej części niżu
-równoleżnikowy układ gór
-położenie nad morzami
roślinnośc
krzyżówka:
-
-porost
-
-
-pingwiny
-dorsze
1 1 1