Uzupelnij zdania, podając wartościowości pierwiastków chemicznych.

Wodor w związkach chemicznych jest ........................ .
tlen w tlenkach jest ........................ .
Chlor w chlorkach jest ........................ .
Siarka w siarczkach jest ........................ .
Brom w bromkach jest ........................ .
Jod w jodkach jest ........................ .

3

Odpowiedzi

2010-03-15T12:23:54+01:00
Wodór w związ chem jest jednowartościowy
tlen w tlenkach jest zawsze dwuwartościowy
chlor w chlorkach jest zawsze jednowartościowy
siarka w siarczkach jest dwuwartościowa
brom w bromkach jest jednowartościowy
jod w jodkach jest jednowartościowy
46 4 46
2010-03-15T12:27:29+01:00
Wodór w związkach chemicznych jest jednowartościowy.
tlen w tlenkach jest dwuwartościowy.
Chlor w chlorkach jest jednowartościowy.
Siarka w siarczkach jest dwuwartościowa.
Brom w bromkach jest jednowartościowy.
Jod w jodkach jest jednowartościowy.
50 4 50
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T12:29:17+01:00
Wodor w związkach chemicznych jest jednowartościowy
tlen w tlenkach jest dwuwartosciowy .
Chlor w chlorkach jest jednowartosciowy .
Siarka w siarczkach jest dwuwartosciowa .
Brom w bromkach jest jednowartosciowy .
Jod w jodkach jest jednowartosciowy .
79 4 79