Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T13:18:24+01:00
* - razy

boki to:
x + 3,5 * x

Obwód:
2(x + 3,5x) = 180cm
2x + 7x = 180cm
9x = 180cm ||:9
x = 20cm

P = 20cm * 3,5*20cm = 20cm * 70cm = 1400cm²

Odp.: Pole wynosi 1400cm².
Rysunek w załączniku.:

1 5 1
2010-03-15T13:21:32+01:00
2010-03-15T13:22:16+01:00
Obwód prostokąta jest równy 180 cm. Oblicz jego pole, wiedząc,że jeden bok jest 3,5 razy dłuższy od drugiego boku.
x-długość
3,5x-szerokośc
Ob=2*x+2*3,5x
180=2x+7x
180=9x /:9
x=20
3,5x=3,5*20=70
P=x*3,5x
P=20*70=1400cm2
Odp: Pole prostokąta wynosi 1400cm2.