Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T23:05:24+01:00
Jest to formacja wojskowa powolana przez Raymonda Poincare'go (prezydenta francji) z inicjatywy Romana Dmowskiego, oraz kierowanego przez niego Komitetu Polskiego Narodowego, 4 czerwca 1917 roku. Do armii powolywani byli ochotniczo polscy sluzacy w wojsku francuskim, jency, oraz polscy emigranci z Francji, Stanow zjednoczonych, Brazylii oraz Kanady. Pierwzym dowodca byl general Louis Archinard , od 4 pazdziernika 1918 roku armia dowodzil Jozef Haller. Nazwa pochodzi od koloru francuskich mudnurow.
5 4 5
2010-03-15T23:07:07+01:00
Armia Błękitna to Armia Polska we Francji
3 3 3