Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T14:22:38+01:00
X - ilośc uczniów która miała jechać
y - koszt wycieczki przy pełnej obsadzie


x*y=1440
1440/x-3=y+2

x=48
y=30

Odpowiedz:Pojechało na wycieczkę x-3 czyli 45 uczniów a koszt wycieczki y+2=32

Myślę że pomogłam;)

2010-03-15T14:51:09+01:00
X - liczba uczniow
y - oplata za ucznia

{x*y=1440
{ (x-3)(y+2)=1440

{x=1440/y
{ (1440/y -3)(y+2)=1440

{x=1440/y
{ 1440-3y +2884/y -6 = 1440

{x=1440/y
{-3y²-6y+2884 = 0


Δ = 36+34608
√Δ ≈ 186

y1 = 6-186 /-6
y1 = 30

y2 = 6+186 / -6
y2 = -32

cena nie moze byc ujemna, wiec

y = 30zł

x=1440/30
x = 48 osób



Pozdrawiam! :)