Element budowy kwiatu rola

dno kwiatowe ________________________

okwiat kielich,korona,____ _________________________

___________________ męski organ płciowy

słupek ____________________



ZAD.29 str.18 ćw. cz.2 klasa V



Mam jeszcze takie zadanko ze str. 18 zad.30 i 32 ze str.19 jak byście mogli to
pomóżcie


PLISSS POMOCY

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T14:29:51+01:00
29/18
dno kwiatowe ----------zakończenie pędu; wyrastają z niego inne części pędu
okwiat:kielich, korona ----- służy jako ochrona dla słupków i pręcików i jako powabnia u roślin owadopylnych.
pręciki ------ męski organ płciowy
słupek----------żeński organ płciowy


30/18
(góra od lewej do prawej)
2,2,1,
(dół od lewej do prawej)
2,2,1

32/19
(góra od lewej do prawej)
grono , koszyczek , kłos
(dół od lewej do prawej)
główka , kłos, baldach

:)
10 4 10
2010-03-15T14:54:33+01:00
Dno kwiatowe-stanowi podporę dla kielicha i słupka
działki kielicha-wabi swym kolorem owady zapylające kwiaty
korona-wabi swym kolorem owady zapylające kwiaty
słupek-uczestniczy w rozmnażaniu
pręcik-męski element kwiatu uczestniczący w rozmnażaniu

a w tym innym jak mi podasz treść zadania to ci powiem bo mam takie ćwiczenia tylko inaczej strony pomieszane wyśle ci wiadomością odpowiedzi
6 3 6