1. Na placu zabaw bawią się dzieci. Połowa z nich gra w piłkę, 10% biega bez celu i krzyczy, 20% gra w gumę, a reszta, czyli sześcioro dzieci, bawi się w piaskownicy. Ile dzieci jest na placu zabaw ?

; )
prosze jak najszybcieej. ! .. ; ]
dziękii. ;*

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T14:24:38+01:00
50% - piłka nożna
10% - bieganie
20% - gra w gumę
reszta dzieci = 6
50 + 10 + 20 = 80%
100% - 80% = 20% - 6 dzieci
20% = 6 dzieci
10% = 6 / 2 = 3 dzieci
50% = 3 * 5 = 15 dzieci
3 + 15 + 6 + 6 = 30 dzieci
Odp. Na placu zabaw było 30 dzieci.


Proszę ;)Liczę Na Naj.!:)
2010-03-15T14:24:51+01:00
Dzieci poza piaskownicą:
50% + 10% + 20% = 80 %
W piaskownicy jest zatem 20% dzieci, więc:
20% - 6
100% - x
x = 30 tyle jest dzieci na placu
2010-03-15T14:26:22+01:00
Na placu zabaw bawią się dzieci.
0,5x-Połowa z nich gra w piłkę,
0,1x-10% biega bez celu i krzyczy,
0,2x-20% gra w gumę,
7 -a reszta, czyli sześcioro dzieci, bawi się w piaskownicy.
Ile dzieci jest na placu zabaw ?
5/10x+1/10x+2/10x+7=x
8/10x+7=x
7=x-8/10x
7=2/10x /*10
70=2x
x=35