Zad.1
Zbiornik w kształcie sześcianu ma krawędź długości 25 dm.Ile litrów wody zmieści się w tym zbiorniku?

zad.2
Romek chce kupić akwarium w którym powinno się zmieścić przynajmniej 70 litów wody. W sklepie są do wyboru dwa akwaria w kształcie prostopadłościanu: jeden o wymiarach 50cm,40cm i 30cm oraz drugiego o wymiarach 50 cm, 30cm i 60cm. Które akwarium powinien wybrać Romek?

2

Odpowiedzi

2010-03-15T14:38:10+01:00
Zad.1

25dm × 12 dm = 3oo dm3

1dm3 = 1000cm3 = 1l

odp. W tym zbiorniku mieści sie 1l wody .

zad.2

50cm x 40cm x 30cm = 2000cm2 x 30cm = 60000cm3
60000cm3 = 60l

50cm x 30cm x 60 cm = 1500cm2 x 60cm = 90000cm3
90000cm3 = 90l

60l < 70l
90l > 70l

odp. Romek powienien wybrać akwarium o wymiarach 50cm x 30cm x 60cm .
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T14:42:42+01:00
Zad. 1
25dm × 25dm × 25dm = 15625 dm³
15625 dm³ = 15625 l

zad.2
50cm = 5 dm
40cm = 4dm
30cm = 3dm
5dm × 4dm × 3dm = 60dm = 60l

50cm = 5dm
30cm = 3dm
60cm = 6dm
5dm × 3dm × 6dm = 90dm = 90l
7 5 7