Odpowiedzi

2010-03-15T14:41:38+01:00
- są surowcem dla przemysłu spożywczego ( m.in. trzcina cukrowa, ziemniaki, rośliny oleiste, rośliny zbożowe), odzieżowego ( m.in. bawełna, len), chemicznego ( m.in. kauczukowiec), papierniczego, budowlanego, meblarskiego ( m.in dąb, buk)
-są wykorzystywane do produkcji leków ( np. podbiał, mięta)
- są stosowane jako pasza dla zwierząt gospodarskich ( m.in. koniczyna)
- służą bezpośrednio jako pożywienie o wysokich walorach odżywczych i smakowych ( warzywa i owoce)
-są źródłem licznych przypraw ( np. cynamonowiec, wanilia, goździkowiec) i używek ( mp. kawa, herbata, kakao, tytoń)
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T14:53:30+01:00
Kwiaty, gdy kwitną wydzielają przeyjemny zapach co polepsza czasami człowiekowi nastrój, humor. Pomagają nam oddychać, ponieważ dwutlenek węgla przemeniają w tlen potrzebny nam do codziennego użytku. W czasie fotosyntezy roślina, aby przejść ten proces musi mieć trochę dwutlenku węgla. Wtedy zakwitnie. Kwiaty także upiękrzają np.: ogródek, dom. Rośliny są człowiekowi do życie niezbędne. Dlatego też ludzie wymyślili recykling co pozwala nam na powtórne wykorzystywanie tego co ktoś by wyrzucił. Np.: zeszyty- zamiast je wyrzucać można powtórnie wykorzystać i zrobić papier toaletowy.


plis daj naj nie ściągnęłam tego z netu teraz mamy o tym na przyrodzie
5 4 5