Odpowiedzi

2010-03-15T14:50:30+01:00
1) 5x - 0,8 = 0,1 + 2x
3x=0,9
x=0,3

2) 8x - 0,2 = 8x - 0,1
0≠0,1 - równanie sprzeczne

3) 0,001x + 17 = -16x
16,001x=-17
x≈-1,06

4) -0,07(10x-1) = 0,3x
-0,7x + 0,07=0,3x
-x=-0,07
x=0,07

2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T14:52:19+01:00
1)5x - 0,8 = 0,1 + 2x
5x-2x=0,1+0,8
3x=0,9 /:3
x=0,3

2) 8x - 0,2 = 8x - 0,1
8x-8x=0,1+0,2
0=0,3 /:0
0=0

3)0,001X + 17 = -16x
0,001x+16x=-17
16,001x=-17 /:16,001
x= około -1,05

4)-0,07(10x-1) = 0,3x
-0,7x+0,07=0,3x
-0,7x-0,3x=-0,07
-x=0,07 /:(-1)
x=0,07
3 5 3