Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T14:51:59+01:00
Właściwości:

-alkohol metylowy, zwany dawniej karbinolem lub spirytusem drzewnym
-jest palny, pali się jasnym płomieniem
-bezbarwna ciecz (w temp. 20 C)
-smaku jest słodkawy i piekący
-masa cząsteczkowa: 32,04
-ostry zapach podobny do zapachu do etanolu
-silna trucizna ,wypicie lub wdychanie oparów grozi śpiączką toksyczną, bezdechem i śmiercią (>20g.)
lub trwałą utratą wzroku(<20g.)
-bardzo trudno odróżnić metanol od etanolu (może tego dokonać tylko zawodowy chemik w porządnie
wyposażonym laboratorium)
-miesza się z wodą w każdym stosunku
-temperatura topnienia –97,5 C
-temperatura wrzenia 64,7 C
-temperatura zapłonu 11 C
-temperatura samozapłonu 455 C
-produktem spalania jest dwutlenek węgla i woda
-otrzymywany przez destylację rozkładową drewna, obecnie syntetycznie przez uwodornienie tlenku
węgla w temp. 300–400C, pod zwiększonym ciśnieniem, w obecności katalizatora lub przez utlenianie
propanu i butanu
2010-03-15T14:52:46+01:00
Alkohol metylowy, zwany dawniej karbinolem lub spirytusem drzewnym
-jest palny, pali się jasnym płomieniem
-bezbarwna ciecz (w temp. 20 C)
-smaku jest słodkawy i piekący
-masa cząsteczkowa: 32,04
-ostry zapach podobny do zapachu do etanolu
-silna trucizna ,wypicie lub wdychanie oparów grozi śpiączką toksyczną, bezdechem i śmiercią (>20g.)
lub trwałą utratą wzroku(<20g.)
-bardzo trudno odróżnić metanol od etanolu (może tego dokonać tylko zawodowy chemik w porządnie
wyposażonym laboratorium)
-miesza się z wodą w każdym stosunku
-temperatura topnienia –97,5 C
-temperatura wrzenia 64,7 C
-temperatura zapłonu 11 C
-temperatura samozapłonu 455 C
-produktem spalania jest dwutlenek węgla i woda
-otrzymywany przez destylację rozkładową drewna, obecnie syntetycznie przez uwodornienie tlenku
węgla w temp. 300–400C, pod zwiększonym ciśnieniem, w obecności katalizatora lub przez utlenianie
propanu i butanu
2010-03-15T14:52:58+01:00
- inaczej alkohol metylowy lub spirytus drzewny
- jest bardzo silną trucizną, a wąchanie lub spożywanie grozi ślepotą, a nawet śmiercią
- dobry rozpuszczalnik tłuszczów, lakierów i żywic,
- zastosowanie w przemyśle chemicznym, farmaceutycznym oraz jako składnik do paliwa samochodów