Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z 15 zadań. Za każdą dobrą odpowiedź otrzymywał 5 punktów, a za złą lub jej brak tracił 2 punkty. Ile zadań rozwiązał prawidłowo? (strona 182 zad.15, podrecznik do 1 gimnazjum, to zadanie znajduje sie w dziale o równaniech) Interesuje mnie :
I analiza zadania
II Ułożenie równania
III Rozwiązanie równania
IV Sprawdzenie warunków zadania
V Odpowiedź :D

3

Odpowiedzi

2010-03-15T14:54:43+01:00
15 - wszystkie zadania x - ilość poprawnych odpowiedzi 15 - x - ilość błędnych odpowiedzi 5x - 2(15 - x) = 54 5x - 30 - 2x = 54 5x + 2x = 54 + 30 7x = 84 II: 7 x = 12 Odp: Szymon rozwiązał 12 zadań prawidłowo.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T14:58:34+01:00
X-dobra odpowiedź
15-x - zła odpowiedź

5x-2(15-x)=54
5x-30+2x=54
5x+2x=54+30
7x=84|:7
x=12
15-12=3
Odp:Prawidłowo rozwiązał 12 zadań
2010-03-15T15:06:50+01:00
X -ilość poprawnych zadań
54 -ilość zdobytych punktów
15-x -liczba niepoprawnych zadań =3
5x -liczba punktów za poprawne zadania
2*(15-x) -liczba punktów za niepoprawne zadania
5x - 2*(15-x) -liczba zdobytych punktów
5x - 2*(15-x) = 54
5x -30 +2x = 54
7x = 84/:7
x = 12

Odp: Rozwiązał poprawnie 12 zadań

spr:
12*5 - 3*2 = 60 - 6 = 54
1 5 1