1)teraz jestem siedem razy starsza od mojej córki.Za 20 lat będę od niej dwa razy starsza-powiedziala pewna pani.ILE MA TA PANI LAT?

2)Za 3lata Grześ będzie 3 razy starszy niż 3 lata temu.Ile grześ ma lat?

3) Agnieszka i Jacek zebrali kasztany.Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niz Agnieszka.Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich, to oboje mieliby tyle samo kasztanów.Ile kasztanów ma Agnieszka ,a ile Jacek??????


pliss zróbcie szybko..tylko w równaniu:)) Z góry dzięki:)

2

Odpowiedzi

2010-03-15T14:59:06+01:00
1.aktualny wiek matki 7x aktualny wiek córki x ( 7x+ 20) / (x +20) = 2 7x + 20 = 2 * (x+ 20) 7x + 20 = 2x + 40 7x - 2x = 40 - 20 5x = 20 x = 20 : 5 = 4 TYLE LAT MA CÓRKA 7 * x= 7 * 4 = 28 TYLE LAT MA MATKA sprawdzenie: 28 : 4 = 7 (jest 7 razy starsza) (28+ 20) : ( 4+ 20) = 48 : 24 = 2 ( będzie 2 razy starsza)
2.x - wiek Grzesia x- 3 - wiek Grzesia 3 lata temu x+3 wiek Grzesia za 3 lata x+3= 3*(x-3) x+3=3x-9 3+9= -x+3x 2x =12 x=6 Odp. Grześ ma 6 lat
3.Agnieszka = x Jacek = 3x 3x - 15 = x +15 3x - x = 15 + 15 2x = 30 / : 2 x = 15 Agnieszka zebrała 15 kasztanów Jacek zebrał 3 * 15 = 45 kasztanów
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T15:28:01+01:00
1)
( * oznacza razy , mnozyc, a : dzielic)
x -> wiek córki
7x -> wiek pani

7x + 20 = 2 * (x+20)
7x + 20 = 2x + 40 / -20
7x= 2x + 20 /-2x
5x= 20 /:5
x=4 -> wiek córki

7x -> 7 * 4=28-> wiek pani
spr.:
28:4= 7
28 + 20 = 48, 4+20=24, 48:24=2

Odp.: Ta pani teraz ma 28 lat.

2)
x-> wiek Grzesia 3 lata temu
x +3-> aktualny wiek Grzesia
3x -> wiek grzesia za 3 lat

x+x+3=3x
2x+3=3x /-2x
3=x
x=3-> wiek grzesia 3 lata temu

x+3 -> 3+3=6-> aktualny wiek grzesia
3x -> 3*3=9-> wiek grzesia za 3 lata

spr.:
9:3=3

Odp.: Grzes ma 6 lat.

3)
x -> ilość kasztanów Agnieszki
3x -> ilośc kasztanów Jaacka

3x - 15=x +15/+15
3x=x+30/ -x
2x=30/ :2
x=15 -> ilosc kasztanow agnieszki

3x -> 3 * 15= 45 -> ilosc kasztanow Jacka

spr.:
45-15=30, 15 + 15=30, 30=30

Odp.:Agnieszka ma 15 kasztanów a Jacek 45.
2 5 2