1.Dzielące się komórki miazgi łodygi i korzenia roślin powodują:
a)wzrost rośliny na długość
b)przyrost łodygi i korzenia na grubość
c)wytworzenie przyszlych tkanek stałych korzenia i łodygi
d)ograniczają przyrost łodygi i korzenia na grubość

2.Względną stałość uwodnienia środowiska wewnętrznego organizmu zapewniają:
a)płuca
b)nerki
c)hormony trzustki
d)śledziona

3.Soczewka o zdolności rozpraszającej -5 dioptrii ma ogniskową:
a)5m
b)-20m
c)0,002m
d)-50cm

4.Jaka grupa krwi mężczyzny z wykresu obok wyklucza jego ojcostwo?
a)0
b)B kobieta mężczyzna
c)A P: AB ?
d)AB F1: AB

5.Energia wyzwalana podczas oddychania jest magazynowana w :
a)błonach komórkowych
b)ATP
c)DNA
d)enzymach

6.W strukturze biocenozy bakterie i grzyby należą do:
a)producentów
b)konsumentów I rzędu
c)konsumentów II rzędu
d)reducentów

7.Krzyżujące się organizmy,z których jeden jest homozygotą recesywną,a drugi-dominującą,wydadzą potomstwo:
a)genotyp 1:1
b)genotyp 1:3
c)genotyp 1:2:1
d)jednolite genotypowo

8.Przepływ krwi a małym obiegu następuje przez:
a)lewą komorę i lewy przedsionek
b)lewą komorę i prawy przedsionek
c)prawą komorę i prawy przedsionek
d)prawą komorę i lewy przedsionek

9.Zaburzenia krzepliwości krwi mogą być spodowodowane niedoborem witaminy:
a)B12
b)C
c)K
d)A

2

Odpowiedzi

2010-03-15T15:02:48+01:00
1 b
2 a
3 b
4 c
5 b
6 a
7 b
8 d
9 k
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T15:14:46+01:00
1 - b
2 - a
3 - b
4 - c
5 - b
6 - d
7 - d ( aa x AA - powstają wszystkie jednolite)
8 - d
9 - c