Krzyś rozbił skarbonkę i policzył że było w niej 32 zł w monetach o nominałach 2zł 1zł 50gr 20gr. Dwuzłotówek było dwa razy mniej niż złotówek a pięćdziesięciogroszówek było 2 razy więcej niż złotówek. Dwudziestogroszówek było 10. Ile monet było w skarbonce.?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T15:09:12+01:00
Razem 32 zł
ilość
2zł=x
1 zł=2x
50 gr=2*2x
20 gr=10


wartość
2zł = 2*x
1zł = 1*2x
0,5 zł=0,5*2*2x
0.2 zł=0,2*10

2x+2x+0,5*4x+2=32
4x+2x=30
6x=30
x=5


ilość
2zł=x =5
1 zł=2x =10
50 gr=2*2x =20
20 gr=10

suma=5+10+20+10=45
odp.Było razem 45 monet.


1 5 1
2010-03-15T15:09:45+01:00
Zad. 1
razem 32 zł
Dwuzłotówki=x
Złotówki=2x
Pięćdziesięciogroszówki=2*2x
Dwudziestogroszówki=10

2zł = 2*x
1zł = 1*2x
0,5 zł=0,5*2*2x
0.2 zł=0,2*10

2x+2x+0,5*4x+2=32
4x+2x=30
6x=30
x=5

czyli
Dwuzłotówki=5
Złotówki=10
Pięćdziesięciogroszówki=20
Dwudziestogroszówki=10

Odp W skarbonce bylo 45 monet