Zad .1. Z podanych nizej nazw instrumentów naisz te, które należą do grupy dętych , napisz dęte drewniane i napisz blaszane.

Flet poprzeczny , róg,trąbka, obó , fagot, organy,klarnet,puzon,gitara,tuba,altówka,saksofon,flet altowy,bęben,tamburyn,trąbka piccolo.
Zad 2.
Wyjasnij , dlaczego w ten sposob zaznaczyles saksofon?(to pytanie dotyczy zad.1)Jak brzmi saksofon sopranowy w porównaniu z tenorowym?

Daje najlepszą!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T15:12:48+01:00
1.instrumenty dęte drewniane:

flet poprzeczny
obój
klarnet
fagot
saksofon

blaszane:
trąbka
róg
puzon
tuba

Klasyfikację tę zawdzięcza swojej budowie i stroikowi. ustnik w saksofonie jest drewniany.


2.
saksofon sopranowy ma barwę dźwięku łagodna i delikatna.
tenorowy zaś brzmi nonę niżej od zapisu nutowego
1 5 1
2010-03-15T15:20:11+01:00
Dęte blaszane: Róg, trąbka, puzon, tuba, saksofon, trąbka picollo.
Dete drewniane:flet poprzeczy, obój, fagot, klarnet, flet altowy,.

Saksofon sopranowy ma całkiem inną barwę. Ma wyższą skalę i brzmi inaczej.