Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T15:09:42+01:00
Jaś kupował haczyki w sklepie wędkarskim. Duży haczyk był o 7 groszy droższy od małego. Za 8 dużych haczyków i 6 małych zapłacił 3,50 zł. Ile kosztował duży haczyk, a ile mały ?

x-cena małego haczyka
x+0,07zł - cena dużego haczyka
6x + 8(x+0,07)= 3,50 - za 6 małych haczyków i 8 dużych cena
6x+8x+0,56=3,50
14x=3,50-0,56
14x=2,94/:14
x=21
21gr+7gr=28gr
odp. mały haczyk kosztował 21gr a duzy 28gr ;D
8 4 8
2010-03-15T15:11:40+01:00
X- cena małego haczyka
x+0,07 cena dużego haczyka

8(x+0,07)+6x=3,50
8x+0,56+6x=3,50
14x=3,50-0,56
14x=2,94 /:14
x=0,21

0,21+0,07=0,28
Mały haczyk kosztował 0,21gr a duży 0,28 gr

15 2 15