Zad1.Wskaż te z podanych informacji które dotyczą azotu.

Zapisz je w zeszycie.

a)Wykorzystuje się go do produkcji nawozów azotowych.

b)Ma stały stan skupienia.

c)Występuje w powietrzu.

d)Bardzo dobrze rozpuszcza się w wodzie.

e)W temperaturze pokojowej jest cieczą.

f)Ma metaliczny połysk.

g)Jest substancją złożoną.

h)Ma ostry,przenikliwy zapach.

i)Można go skroplić w temperaturze -196 stopni C.

j)W temperaturze pokojowej jest gazem.



Zad2.Wymień zastosowania azotu.

2

Odpowiedzi

2010-03-15T15:19:39+01:00
A,j,c,g,i
Azot służy tez do produkcji materiałow wybuchowych
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T15:22:57+01:00
1. a, c, i, j, e.
2.
- Rolnictwo (produkcja nawozów sztucznych)
- Medycyna (azot ciepły do znieczuleń)
- Przemysł spożywczy (pizza, zapiekanki, zamrażanie gotowych produktów, składnik proszków do pieczenia)
- Materiały wybuchowe (petardy)
- Poduszki powietrzne
7 5 7